Obecná ustanovení a vymezení
pojmů
- Tyto obchodní
podmínky a reklamační řád platí pro nákup v internetovém obchodě. Obchodní podmínky a
reklamační řád blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
Prodávajícím a provozovatelem internetového obchodu je Martin Horák, se sídlem, Dubánkova 181, 530 06 Pardubice, IČO: 72903759, tel: 776 86 86 00,
e-mail: horak.martin@atlas.cz. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České
republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami
občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li
smluvní stranou jiný subjekt, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami obchodním
zákoníkem (č. 513/1991 Sb.), vše ve znění novel.
- Spotřebitelská
smlouva –
smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně
spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající.
- Prodávající /
dodavatel – je
osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské
činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává
kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
- Kupující /
spotřebitel – je
osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské
činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným
účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
- Kupující / nikoli
spotřebitel – je osoba, která při uzavírání a plnění
smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské
činnosti.
- Uzavření kupní
smlouvy –
není-li kupujícím spotřebitel, objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní
smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho
návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Je-li kupujícím
spotřebitel, umístěním nabídky prodeje zboží na internetových stránkách vyjadřuje prodávající
svoji vůli uzavřít kupní smlouvu na zboží, popř. služby za uvedených podmínek. Kupní smlouva
vzniká okamžikem doručení závazné objednávky kupujícího prodávajícímu. Od tohoto momentu mezi
kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.
- Reklamace – je uplatnění práv kupujícího
z rozporu s kupní smlouvou, jakožto i uplatnění práv kupujícího plynoucích z odpovědnosti
prodávajícího za vady.
Informace o uzavřené smlouvě a
obchodníchpodmínkách
- Uzavřením kupní
smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a
že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní a reklamační podmínky je kupující dostatečným způsobem před
vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Ceny uvedené
v kupní smlouvě jsou platné v době uskutečnění objednávky. Doba trvání akčních cen je
do vyprodání zásob, pokud není stanoveno doplňující informací u výrobku jinak. Tyto obchodní a
reklamační podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.
- Smlouva je
uzavírána v českém jazyce a je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a
není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření
smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem internetovém obchodě a kupující má možnost
před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky,
stejně jako reklamační řád, jsou zobrazeny na webových stránkách našeho internetového obchodu a
je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím. Náklady na použití komunikačních
prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši,
závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel
používá.
Právo spotřebitele
naodstoupení od smlouvy
- Pokud nebudete se
zbožím spokojeni, můžete ho bez udání důvodu vrátit do 14 dnů od převzetí zásilky nazpět a my
Vám dle Vašeho výběru vrátíme peníze nebo vyměníme zboží za jiné.
- Internetový
obchod poskytuje spotřebiteli dle § 53 odst. 7 Občanského zákoníku ochranou lhůtu 14 dní na
vrácení zboží bez udání důvodu.
- Odstoupit od
smlouvy lze i telefonicky nebo emailem před expedicí zboží.
- Pokud se rozhodnete
využít tuto možnost, zašlete nám zboží včetně kopie dodacího listu a průvodního dopisu, ve
kterém bude uvedeno, že odstupujete od uzavřené kupní smlouvy.
- V případě, že
vrácené zboží bude neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, budeme uplatňovat vůči kupujícímu
požadavek na náhradu škody. Zboží zaslané zpět formou dobírky nebude
přijato.
- Peníze budou
kupujícímu vráceny ve lhůtě do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.
- V případě vrácení
zboží budou peníze zaslány kupujícímu inkasní složenkou.
- Na žádost
kupujícího budou peníze vráceny na bankovní účet.
Reklamační řád
Záruční doba
- Pro kupujícího je
záruční lhůta 24 měsíců, pokud není uvedena delší. Záruka přesahující 24 měsíců a její podmínky
jsou vyznačeny na záručním listě.
- Záruční doba
začíná běžet převzetím doručeného zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou
byl výrobek v záruční opravě. V případě výměny výrobku v záruční době začne
záruka běžet znovu od převzetí nové věci.
Záruční list
- Prodávající
poskytuje záruku písemnou formou (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto
záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující údaje, které musí obsahovat
záruční list. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající určí podmínky a
rozsah prodloužení záruky v záručním listě. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení,
název nebo obchodní firmu prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště,
jde-li o fyzickou osobu.
Rozpor
s kupní smlouvou
- V případě, že věc
při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má
kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu
odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její
opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo
od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou
věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví
během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím
převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže
opak.
- Shodou s kupní
smlouvou se pak rozumí zejména, že prodávaná věc je bez vad, a dále že má jakost a užitné
vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi
prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu
obvyklé, dále že odpovídá požadavkům právních předpisů a odpovídá účelu, který prodávající pro
použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
Kontrola zásilky
- Při převzetí
zásilky je spotřebiteli, doporučeno překontrolovat stav zásilky. Pokud je při převzetí zjištěno
mechanické poškození obalu výrobku či neúplnost zásilky, je spotřebiteli doporučeno za
přítomnosti dopravce vyhotovit do přepravních dokladů záznam o poškození zásilky a nechat si
tuto skutečnost dopravcem potvrdit, případně zboží nepřevzít. Spotřebitel tím značně zjednoduší
a urychlí vyřízení celé věci. Tím samozřejmě není nijak dotčeno právo spotřebitele uplatnit
reklamaci u prodávajícího.
Uplatnění reklamace
- Za všech okolností
se snažíme vyjít spotřebiteli vstříc. V případě, že spotřebitel objeví na zakoupeném zboží v
průběhu záruční lhůty vadu, má právo na reklamaci.
- Zašlete reklamované
zboží (pokud možno včetně kopie dodacího listu, záručního listu, případně i průvodního dopisu se
stručným popisem vady) na naši adresu.
Naše
adresa pro uplatnění reklamace je:
Martin Horák
Dubánkova 181
530 06, Pardubice
- Reklamaci je
samozřejmě možné uplatňovat i osobně na výše uvedené adrese.
- Prodávající je
povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je
obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu
a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání,
případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby
určené k provedení opravy (záruční servisy).
- O přijetí
reklamovaného zboží bude spotřebitel informován emailem.
Rozsah
záruky
- Záruka se
nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší
cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena
sjednána.
- Jde-li o věci
použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla
věc při převzetí kupujícím.
- Před prvním
použitím je kupující povinen prostudovat záruční podmínky a návod na obsluhu zboží (je-li
přiložen) a následně se těmito informacemi důsledně řídit. Na vady způsobené nesprávným použitím
výrobku, v rozporu s návodem k použití se záruka
nevztahuje.
Řešení reklamace uplatněné
spotřebitelem
- Jde-li o vadu,
kterou lze odstranit, má kupující spotřebitel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně
odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem
k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti
věci, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu
z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
- Jde-li o vadu,
kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má
kupující spotřebitel právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší
kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné
vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady
se považuje, pokud se stejná vada projeví potřetí.
- Jde-li o jiné vady
neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující spotřebitel právo na přiměřenou slevu z
ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
Vyřízení reklamace
- Reklamace bude
vyřízena nejdéle do 30-ti dnů od jejího uplatnění. V případě nevyřízení reklamace
v této lhůtě má spotřebitel právo na výměnu věci za stejnou novou bezvadnou věc, nebo může
od smlouvy odstoupit. Výběr mezi výměnou věci a odstoupením od smlouvy náleží
spotřebiteli.
- Pokud byla
reklamace oprávněná, má kupující spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly
v souvislosti s uplatněním reklamace (zejména náklady na dopravu reklamovaného zboží
k nám).
- Našim cílem je
vyřídit reklamaci ke spokojenosti kupujícího.
Ochrana osobních dat
- Osobní data
zákazníků jsou uchovávána v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem o
ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. v platném znění. Osobní údaje zákazníků
jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu
souhlas se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v naší databázi, a to až do doby
jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kupující má právo přístupu ke svým
osobním údajům, právo na jejich opravu a jejich odstranění z naší databáze a další
zákonná práva k těmto údajům.
- Osobní data,
která kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuta jiným
subjektům. Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány
v minimálním rozsahu, který je nutný k bezproblémovému doručení
zboží.